آبساز آزمایشگاهی-بیمارستانی

Medical-Laboratory Water System

شرکت عمران سازان مهاب یکی از تامین کنندگان انواع دستگاه آبساز آزمایشگاهی و بیمارستانی مطابق الزامات GMP و استانداردهای ISO 3696 و یا ASTM D1193-91 بوده و تاکنون توانسته این تجهیزات آزمایشگاهی-پزشکی را به همراه سرتیفیکیت های مربوطه از کمپانی هایی همچون Thermo Fisher آمریکا، Sartorius آلمان، Adrona لاتویا و Heal Force چین تامین نماید (برای رؤیت استانداردهای مربوطه به بخش استانداردها، رفرنس ها و مقالات دارویی مراجعه نمایید). ظرفیت این دستگاه ها از 30 لیتر تا 5۰۰ لیتر در ساعت متغیر بوده و قابلیت های آنها با توجه به مشخصات مورد نیاز متفاوت می باشد.
این دستگاه ها با طراحی های متنوع ساخته شده و همگی قادر هستند بطور آنلاین کنداکتیویته آب (و یا مقاومت الکتریکی آب) را اندازه گیری نمایند. همچنین تمامی سنسورها، ابزاردقیق و تجهیزات بکار رفته در آبسازهای بیمارستانی از نوع هایژنیک (Sanitary) بوده و کاملا متناسب با مصارف پزشکی طراحی و ساخته می شوند.
کاربرد این دستگاه ها با توجه به نوع و گرید آب خروجی آنها برای مصارف پزشکی از جمله تخت های دیالیز بیمارستانی، مصارف دندانپزشکی و نیز مصارف آزمایشگاهی با خلوص بسیار بالا به منظور دستگاه هایی نظیر HPLC می باشد.
تکنولوژی دستگاه های آبساز آزمایشگاهی و بیمارستانی غالباً اسمزمعکوس (RO) بوده و مراحل پیش تصفیه از جمله فیلتر حذف ذرات معلق و سختی گیر آب در طراحی آنها لحاظ می شود. همچنین مقاومت الکتریکی آب خروجی این دستگاه بنا به نوع کاربرد آن می تواند بیش از 18.2 MΩ باشد که برای داشتن دقت بالا در اندازه گیری تجهیزات آزمایشگاهی، پس از اسمزمعکوس یک مرحله دیونایزر رزینی (میکس بد) بکار می رود تا نهایت خالص سازی برای استحصال آب بسیار خالص (UPW/HPW) صورت پذیرد (در صنعت داروسازی برای تولید آب بسیار خالص UPW با ظرفیت بالاتر از الکترودیونایزر دارویی استفاده می شود).
ممکن است در فرایند این دستگاه ها برای مصارف پزشکی و یا بیمارستانی، از یک یا چند مرحله ضدعفونی کننده مانند لامپ ماوراء بنفش با طول موج 254 نانومتر استفاده گردد تا بدان طریق آب تهیه شده از دستگاه خالص ساز عاری از وجود میکروارگانیسم ها باشد. همینطور برای ضدعفونی دوره ای دستگاه و فیلتراسیون RO از پکیج CIP که در طراحی آنها لحاظ گردیده، استفاده می شود.

دانلود کاتالوگ ها