ازون ژنراتور دارویی

Pharmaceutical Ozone Generator

شرکت عمران سازان مهاب علاوه بر ساخت و تامین دستگاه یووی دارویی، یکی از تامین کنندگان اصلی ازون ژنراتور با سابقه طولانی در ایران می باشد که می تواند دستگاه هایی همچون Ozonia سوئیس، Ozomax کانادا و Sita ایتالیا را تامین نماید. این دستگاه ها از ظرفیت 10 گرم در ساعت تا ظرفیت های بسیار بالا ساخته می شوند. طراحی آنها با توجه به نوع کاربرد ازون ژنراتور متفاوت بوده که ممکن است همراه با مخزن اختلاط و میکسر جداگانه بکار بروند.
ازون ژنراتور به روش های مختلف قادر به تولید ازون می باشد که عموماً از طریق تخلیه الکتریکی کرونا و یا تابش اشعه ماوراء بنفش با طول موج 185 nm عمل می نماید. همچنین در یکسری سیستم ها که غالباً در سیستم توزیع آب دارویی از آن استفاده می گردد، ازون با الکترلیز شدن آب با خلوص بالا تولید می شود. در روش تولید ازون از طریق تخلیه الکتریکی که بخاطر اقتصادی تر بودن کاربرد بیشتری دارد، می توان با فرکانس، ولتاژ و شکل موج های مختلف راندمان ازون ژنراتور را متناسب با میزان دلخواه تغییر داد.
یکی از راهکارهای بسیار موثر در جلوگیری از آلودگی میکروبی سیستم توزیع آب دارویی، ضدعفونی نمودن آن با استفاده از سیستم ازون زنی است. قدرت اکسندگی ازون نسبت به کلر خیلی بیشتر بوده و سرعت اکسیداسیون بسیار بالاتری دارد. از دیگر خصوصیات ازون ناپایداری آن است که مزیت این ویژگی در سیستم توزیع آب دارویی خودنمایی می کند؛ چراکه پس از تزریق ماده ضدعفونی کننده و سپری شدن پروسه میکروب زدایی، ازون بطور خود‏ به خود از سیستم لوپ حذف می شود.
ازون ژنراتور خطرات ناشی از کلریناتور گازی را نداشته و نگهداری آن ساده است. اگرچه هزینه اولیه ازون ‏ژنراتور نسبت به کلریناتور خیلی بالاتر است اما در عوض هزینه نگهداری سالیانه آن به مراتب کمتر می باشد.
اگر پس از ازون تولید شده لامپ یووی بکار برود، در اثر تابش اشعه ماوراء بنفش به ازون، رادیکال هیدروکسیل تولید می شود که این رادیکال به عنوان اکسنده ای حتی قوی تر از ازون عمل نموده و در ضدعفونی نمودن سیستم توزیع آب دارویی بسیار کارآمدتر ظاهر می گردد. به این فرایند اصطلاحاً اکسیداسیون پیشرفته (Advanced Oxidation Process – AOP) گفته می شود.

دانلود کاتالوگ ها