آب در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

صنعت نفت و گاز صنایع پایین دستی آن که شامل مجتمع های پتروشیمی می باشد، از مهمترین صنایع کشور محسوب شده و طی چند سال اخیر و با توسعه بهره برداری از مخازن گازی پارس جنوبی، و تاسیس و توسعه کارخانجات پتروشیمی، سهم قابل توجهی از درآمد کشور را به خود اختصاص داده اند.

این صنعت نیز مانند بیشتر صنایع برای تولید محصولات متنوع نیاز به آب دارد. آب مورد استفاده دز این صنعت به انواع گوناگونی از نظر کیفیت و کاربرد تقسیم می شود که می توان به آب آشامیدنی، آب فرآیندی، آب آتش نشانی، آب بدون یون و … تقسیم بندی می شود.

دستگاه تصفیه آب شیرین کن صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

دستگاه تصفیه آب شیرین کن صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

علی رغم اینکه بخش عمده ای از این کارخانجات در مجاورت دریا قرار دارند، ولی به لحاظ تولید آب، نیازمند آب شیرین رودخانه هستند. این موضوع با توجه به حجم بالای مصرف آب، باعث ایجاد شرایط خاص در منطقه شده و تولیدات کشاورزی، صنایع دیگر و محیط زیستی را تحت تاثیر قرار داده است. در صورتی که اگر آب مورد نیاز این صنایع از آب دریا تامین شود، به مراتب چالش های کمتری را در منطقه و کشور به وجود خواهد آورد.

از طرف دیگر تخلیه پساب این صنایع به محیط زیست معزلات گوناگونی را ایجاد می کند که قطعا در بلند مدت آسیب های جبران ناپذیری را در کشور ایجاد خواهد نمود که با تصفیه این پساب ها و تصفیه تکمیلی این پسابها و استفاده مجدد از این آب تصفیه شده، می تواند راه کاری مناسب برای مدیریت این گونه چالش ها باشد.

شرکت عمران سازان مهاب با بیش از دو دهه تجربه درزمینه طراحی و ساخت دستگاه‌های تصفیه آب و سیستم‌های تصفیه فاضلاب و تأمین تجهیزات، تأمین مواد شیمیایی، با در اختیار داشتن کارشناسان مجرب و متخصص، آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی در ارتباط با سیستم‌های آب شیرین و همچنین تصفیه پساب جهت استفاده مجدد (و نه تخلیه به محیط‌زیست)، همگام با فن‌آوری‌های نوین در دنیا است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.