ازن ژنراتور – ozone generator

گاز ازن از سه اتم اکسیژن تشکیل شده و با توجه به ناپایداری این گاز در شرایط موجود در سطح زمین، به عنوان یکی از اکسنده های قوی شناخته می شود. به دلیل ناپایداری این گاز، ذخیره سازی این گاز نیازمند شرایط خاصی می باشد که باعث افزایش هزینه های مربوط به ذخیره سازی این گاز می شود. بنابراین هرجا که نیاز به استفاده از ازن باشد، بهتر است تا در محل مصرف، توسط دستگاه های مخصوص، تولید گردد.

یکی از مهمترین کاربردهای گاز ازن در صنعت تصفیه آب، ضدعفونی کردن آب برای مصارف مختلف می باشد. به این صورت که گاز ازن به آب تزریق شده و زمانی که در مجاورت میکروب ها و دیگر آلاینده های عفونی قرار می گیرد، باعث از بین رفتن این آلاینده ها می شود. همچنین به دلیل خاصیت اکسیدکنندگی، بخشی از مواد آلی موجود در آب را اکسیدکرده و باعث کاهش شاخص های BOD و COD آب می شود. باید توجه داشت که زمانیکه از این روش برای ضدعفونی کردن آب (مانند آب شرب و آب استخرهای شنا و …) استفاده می شود، اولا جهت جلوگیری از خوردگی خطوط لوله و شیرآلات، باید از مواد مقاوم در برابر خوردگی استفاده شود. همچنین باید زمانی برای اثرکردن این گاز بر روی آلاینده های میکروبی در نظر گرفته شود. در نهایت نیز زمان اقامتی برای خروج گاز ازن باقیمانده در آب لحاظ گردد (مانند ذخیره سازی موقت در مخزن).

ازن ژنراتور - ozone generator OZOMAX

ازن ژنراتور – ozone generator OZOMAX

برای تولید گاز ازن می توان از هوا به عنوان ورودی به سیستم استفاده نمود. ولی برای بهبود عملکرد این دستگاه و افزایش راندمان آن، بهتراست به جای تزریق مستقیم هوا، از یک دستگاه اکسیژن ساز جهت بالابردن غلظت اکسیژن ورودی به دستگاه، استفاده نمود. تعیین ظرفیت دستگاه تولید ازن تحت تاثیر شدت جریان آب و میزان آلاینده های موجود در آن می باشد.

شرکت عمران سازان مهاب به پشتوانه دو دهه فعالیت در زمینه تامین قطعات و تجهیزات دستگاه تولید گاز ازن، نماینده ی رسمی شرکت OZOMAX کانادا بوده و همچنین با استفاده از نیروهای مجرب و متخصص در زمینه طراحی و نصب سیستم های ازن، تاکنون پروژه های گوناگونی را در سطح کشور انجام داده است.

ظرفیت های دستگاه های تولید گاز ازن براساس میزان گرم در ساعت تولیدی از 10 گرم در ساعت تا چندین کیلو در ساعت قابل تأمین می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.