ضد عفونی با اشعه لامپ UV

همانگونه که در دهه های اخیر اثرات مضر اشعه UV برای انسان آشکار شده است، به موازات آن ذهن خلاق بشر توانسته تا از این آثار مخرب در جهت بهبود کیفیت زندگی خود استفاده نماید. امروزه لامپ های UV به عنوان یکی از روش های ضدعفونی مورد استفاده قرار می گیرد. از این لامپ ها در اتاق های جراحی برای ضدعفونی کردن اتاق عمل و ابزارآلات پزشکی استفاده می شود.
در سالهای اخیر از این تکنولوژی برای ضدعفونی کردن آب های آلوده به آلاینده های عفونی و میکروبی استفاده می شود. در این روش یک لامپ مولد اشعه فرابنفش در محور یک مخزن استوانه ای قرار می گیرد. در محور این مخزن که در حالت کلی از نظر ساختار فیزیکی تا حدودی شبیه یک مبدل دولوله ای می باشد، لامپ مولد UV در یک غلاف از جنس کوارتز قرار گرفته و آب از اطراف غلاف کوارتز عبور کرده و اشعه UV به درون آب تابیده می شود.

ضد عفونی با اشعه لامپ UV

ضد عفونی با اشعه لامپ UV

اشعه UV باعث غیرفعال شدن میکراورگانیسم ها شده و از رشد و تکثیر آنها در آب جلوگیری می کند. انتخاب این لامپ ها وابسته به شدت جریان آب و میزان آلاینده های میکروبی بوده تا بتوان توان لامپ و زمان اقامت موردنیاز برای عملیات ضدعفونی و نوع دستگاه را انتخاب نمود.
شرکت عمران سازان مهاب به پشتوانه دو دهه فعالیت در زمینه تامین قطعات و تجهیزات دستگاه تصفیه آب، نماینده ی رسمی شرکت Wyckomar کانادا بوده و همچنین با استفاده از نیروهای مجرب و متخصص در زمینه طراحی و نصب سیستم های ضدعفونی آب با تابش فرابنفش، تاکنون پروژه های گوناگونی را در سطح کشور انجام داده است. ظرفیت های این دستگاه براساس شدت جریان آب گذرنده از حدود 1 مترمکعب در ساعت تا 50 مترمکعب در ساعت است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.