فیلترهای اتوماتیک خودشوینده

یکی از روش های فیزیکی برای حذف ذرات معلق آب TSS استفاده از فیلترهای خودشوینده می باشد. با توجه به اینکه در فرایندهای استحصال پساب یا استفاده مجدد فاضلاب از سیستم های غشایی نظیر UF و RO استفاده می شود بایست میزان کدورت و ذرات معلق قبل از ورود به آن ها کنترل شود.

چرا از فیلترهای خود شوینده استفاده کنیم؟

سازندگان ممبرین های UF توصیه می کنند تا آب یا پساب قبل از ورود به ممبران های UF از یک مرحله فیلتر با اندازه حفره 100 تا 150 میکرون عبور داده شود.

فیلتر های خود شوینده به دلیل دارا بودن مزایایی نظیر نیازمندی به فضای کم در بسیاری از پروژه های استحصال پساب مورد استفاده قرار گرفته اند.

محفظه ی این فیلتر ها عمدتا از جنس چدن و فیلتر آن از جنس استیل ساخته می شود و بر اساس کاربرد دارای مش های مختلف می باشد.
آب خام با فشار تقریباً ۳ الی ۴ بار به‌داخل این نوع از فیلترها پمپاژ می‌شود و پس از عبور از صافی‌ها ذرات معلق از آن جدا می‌گردد. هرگاه افت فشار جریان ورودی و خروجی، از مقدار تعیین شده در سیستم کنترلی دستگاه زیادتر شود، سیستم به‌صورت خودکار همزمان با عمل فیلتراسیون، بدون این‌که وقفه‌ای در فرآیند تصفیه رخ دهد، عملیات شستشو را نیز انجام می‌دهد. مقدار مصرف آب مورد نیاز جهت انجام شستشوی این فیلترها و زمان لازم در مقایسه با شستشوی معکوس فیلترهای شنی بسیار کم است.

انواع فیلترهای خودشوینده

این نوع از فیلترها بر دو نوع می باشند:
۱- هیدرولیکی
۲- موتوردار (الکتریکی)

 

فیلتر تمام اتوماتیک خود شوینده

فیلتر تمام اتوماتیک خود شوینده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.