پمپ های مستغرق و عملکرد آنها در تصفیه آب

پمپ مستغرق با تبدیل انرژی چرخشی به انرژی جنبشی به انرژی فشار ، آب را به سطح زمین هدایت می کنند. اجزای استفاده شده در سیستم پمپ های مستغرق شناور برای استفاده در شرایط سخت عملیاتی بسیار قابل اطمینان طراحی شده اند. در مواردی که جریان جاذبه عملی نیست، ممکن است به ایستگاه بالابر جهت جریان یافتن جریان پساب نیاز باشد. یک ایستگاه آسانسور که ایستگاه پمپ نیز نامیده می شود، حوضچه ای با ارتفاع پایین تر است که فاضلاب را جمع می کند و آن را تا ارتفاعات بالاتر پمپ می کند. ایستگاه های پمپ در فاضلاب های ثقلی ، فاضلاب های تحت فشار و در محل کارخانه تأسیسات تصفیه فاضلاب یافت می شوند. سیستم های پمپاژ زیر آب کوچک بوده و نسبت به سایر سیستم ها اغلب هزینه کمتری برای نصب دارند. این سیستم ها با نصب در ارتفاع پایین تر، خطوط دید را مانع نمی شوند و در حین کار عملاً بدون صدا هستند.

پمپ مستغرق و عملکرد پمپ های مستغرق در تصفیه آب

پمپ مستغرق و عملکرد پمپ های مستغرق در تصفیه آب

انواع پمپ های مستغرق

انواع پمپ های مستغرق عبارتند از : پمپ های مخصوص آبیاری زیر زمینی، پمپ های شناور ماسه ای ، پمپ های زیر آب فاضلاب ، پمپ های خورشیدی ، پمپ های 12 ولت زیر آب ، و پمپ های آب وجود دارد.
بسیاری از کاربران نمی دانند که دقیقا از چه روغنی برای محفظه تحمل روغن روان کننده پمپ زیر آب استفاده می کنند. ما توصیه می کنیم از روغن هیدرولیک نوع 32A استفاده کنید. در صورت نیاز برای کاربردهای غذایی ، می توانید از روغن درجه مواد غذایی استفاده کنید. پمپ های زیر آب همانطور که از نام آن پیداست ساخته می شوند تا کاملاً در آب غوطه ور شوند.

در پمپ آب گریز از مرکز دارای یک موتور است که به یک پروانه مجهز می شود و برای چرخش و فشار دادن آب به بیرون طراحی شده است. این موتور در داخل یک آب بندی ضد آب قرار دارد و از نزدیک با بدنه پمپی که تغذیه می کند، اتصال دارد. این به شما کمک می کند تا بازه زمانی را که پمپ زیر آب شما نیاز به نگهداری دارد ارزیابی کنید. در پمپ های زیر آب ، فاصله پروانه و دیفیوزر بسیار کمتر است. همچنین ، فشار و دبی در این پمپ ها زیاد است. برای جلوگیری از آلودگی زیر پمپ ها ، شستشو با آب تمیز لازم است.
در حالت ایده آل ، یک سیستم طوری طراحی شده است که فاضلاب از طریق نیروی جاذبه جریان یابد. با این حال، شرایط خاک و توپوگرافی گاهی عواملی هستند که ممکن است مانع جریان جاذبه شوند. خاک سنگلاخی یا جریان بالای آب ممکن است مانعی برای نصب فاضلاب ثقلی باشد. لوله طولانی که از طریق مناطق مسطح یا خطوط تپه ای عبور می کند جریان جاذبه را منع می کند. پمپ های مستغرق از آهن ریخته گری شده ناهموار ساخته شده اند، که اغلب با اپوکسی پوشش داده شده پودر محافظت می شوند. پمپ ها با مهر و موم های مکانیکی مقاوم در برابر سایش، بلبرینگ های با طول عمر بالا و سیستم ورودی سیم خاص برای جلوگیری از نفوذ مایع به داخل موتور در دسترس هستند. از آنجا که این پمپ ها در دمای مایع غوطه ور می شوند که معمولاً زیر 100 درجه فارنهایت است، موتور سرعت اتلاف حرارت مطلوبی خواهد داشت. این امر باعث می شود موتور حتی در حین کار مداوم نیز خنک بماند. متداول ترین مواد حوضچه ای بتن و فایبرگلاس است که سیستم های کوچکتر آن معمولاً فایبرگلاس است. اکثر سیستم ها با سیستم های ریلی ارائه می شوند، که نصب و حذف پمپ های حوضچه را در صورت نیاز به سرویس ساده می کنند.

پمپ مستغرق و عملکرد پمپ های مستغرق در تصفیه آب

پمپ مستغرق و عملکرد پمپ های مستغرق در تصفیه آب

انواع ایستگاه های پمپ مستغرق

با توجه به تنوع در ساخت پمپ ها دسته های مختلف، ایستگاه های آنها عبارتند از :
 تاسیسات داخلی / زیرزمینی
 تاسیسات مسکونی در فضای باز
 سیستم های پمپاژ خلا
 سیستم های پمپ خود شوفاژ
 سیستم های پمپ معلق عمودی
 ایستگاه های پمپ خشک

غالبا پمپ های مستغرق دارای موتور، پمپ، سیستم توزیع و کنترل برق، سوپاپ ها، لوله های مکش و تخلیه و چاه مرطوب هستند. لوله کشی تخلیه معمولاً از نوع PVC یا فولاد ضد زنگ (SS) است. براکت ها و کابل ها یا زنجیرهای بلند کننده معمولاً از SS ساخته می شوند. دریچه های بررسی، شیرهای خاموش و دریچه های تسکین هوا در اکثر سیستم ها نصب می شوند.
عملکرد پمپ توسط سنسورهای سطح مایع کنترل می شود که به یک صفحه کنترل متصل هستند. متداول ترین سنسور سطح مایع، سوئیچ شناور است، در حالی که غالباً از مبدل ها و سایر دستگاه های سنجش فشار استفاده می شود. پانل کنترل شامل کنتاکتورهای موتور، اضافه بار، ویژگی های محافظت از پمپ و عملکردهای هشدار دهنده است. در ایستگاه های پمپ شناور دو نوع پمپ وجود دارد. پمپ های جامد در سیستم های بزرگتر که نیاز به دبی بالا دارند استفاده می شوند. پمپ های آسیاب در سیستم های کوچکتر یافت می شوند، در فاضلاب های تحت فشار استفاده می شوند و پمپ های سربالایی با جریان کم هستند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.