پمپ تزریق مواد شیمیایی

پمپ های تزریق در صنعت تصفیه پساب

پمپ های تزریق آب برای انتقال آب، فاضلاب، روغن زباله و آب نمک و همچنین تزریق در اعماق زیر زمین به سیستم های متخلخل استفاده می شوند. تزریق می تواند به عنوان یک روش بازیافت روغن (EOR) در مخازنی که فشارها کاهش می یابد استفاده شود.

پمپ های دوز پیستون هیدرولیک

این پمپ ها به صورت هیدرولیکی هدایت می شوند و با مواد پلاستیکی مقاوم در برابر اکثر محصولات شیمیایی مورد استفاده در کاربردهای کشاورزی، دام و تصفیه آب تولید می شوند. این پمپ ها با دبی از 25 لیتر در ساعت به 500 لیتر در ساعت با فشار کاری از 1 تا 12 بار مورد استفاده قرار میگیرند. در ساخت آنها از مواد پلاستیکی مقاوم در برابر بیشتر محصولات شیمیایی مورد استفاده در کاربردهای کشاورزی ، دام و تصفیه آب استفاده شده است.

دوز پمپ های تزریق دیافراگم الکترومغناطیسی

این پمپ ها سنگین هستند و برای طیف وسیعی از کاربردها از جمله: تصفیه آب، فرآیندهای صنعتی، استخرها، زمین های گلف، پارک های ورزشی و کشاورزی ساخته شده است. پمپ های دوز دیافراگم الکترومغناطیسی برای جریان از 0.5 لیتر در ساعت به 9 لیتر در ساعت و حداکثر فشار کار تا 10 بارطراحی شده اند.

پمپ تزریق مواد شیمیایی

پمپ تزریق مواد شیمیایی

سیستم پمپ تزریق کلر

سیستم تزریق کلر به طور معمول برای ضد عفونی آب چاه است. همچنین این پمپ تزریق کلر می تواند سودا را تزریق کند تا pH را افزایش دهد. پمپ تزریق کلر به دلیل قابلیت اطمینان ، سهولت در نگهداری و قابلیت استفاده در طیف وسیعی از کاربردهای تصفیه آب مورد توجه متخصصان در سراسر جهان است. از سیستم تزریق کلر می توان برای کنترل بوی گوگرد استفاده کرد. اما آب را تمیز نمی کند. در صورت نیاز به حذف آهن و منگنز در آب، نمی توان از این روش استفاده کرد.
ویژگی های کلیدی پمپ های تزریق کلر
تطبیق پذیری: نرخ تغذیه جریان ورودی از 11.3 GPD تا 378.5 GPDدر فشارهای عملیاتی تا 100 psi.
هزینه پایین تعمیر و نگهداری
قابلیت اطمینان: طراحی شیر چهار توپی برای عملکرد آسان
طول عمر: بدون دیافراگم
ماندگاری: دارای محفظه مقاوم در برابر شعله مقاوم در برابر مواد شیمیایی.
نصب ساده: مونتاژ سوپاپ فشار برگشتی تزریق را با زاویه تضمین می کند و سیفون را مهار می ک
پمپ تزریق برای تزریق چه موادی استفاده می شود؟
پمپ تزریق با سرعت متغیر مایعات را با سرعت بسیار کم اما با فشار زیاد به داخل لوله آب هدایت می کند.این پمپ موادی به شرح زیر را به درون سیستم موذد نظر پیش میراند.
• کلر را برای از بین بردن باکتری ها یا اکسید کردن آهن یا سولفید هیدروژن
• خاکستر سودا را پمپ کرده تا pH آب اسیدی را افزایش دهد
• پلی فسفات را پمپ می کند تا آهن یا سختی آن “جدا شود”.
• پراکسید هیدروژن را پمپ می کند تا سولفید هیدروژن یا آهن اکسید شود.
• می تواند ترکیبی از مواد شیمیایی را تزریق کند، و این یک ابزار بسیار مفید برای تصفیه آب است که البته دارای چالش های متعددی است.

پمپ تزریق مواد شیمیایی

پمپ تزریق مواد شیمیایی

پمپ تزریق آب محور: بر پایه انرژی آب

پمپ تزریق غیر الکتریکی مواد شیمیایی مانند کلر، خاکستر سودا، پلی فسفات و پراکسید هیدروژن را در یک جریان آب فقط با استفاده از انرژی گرفته شده از خود آب جاری پمپ می کند. این پمپ به اتصال الکتریکی نیاز ندارد. این پمپ یک زائده سفید کوچک در پایین یک “موتور آب” بزرگ آبی است که برق را تأمین می کند. هنگامی که آب از طریق این موتورآبی جریان می یابد، موتور پمپ را که محلول تصفیه را از یک مخزن محلول زیر خود می گیرد و با فشار وارد خط آب می کند. این سیستم تزریق دارای مزیت تزریق با سرعتهای مختلف به یک جریان با سرعت جریان متفاوت است. هر چه تصفیه آب سریعتر اجرا شود، بیشتر ماده شیمیایی بیشتری تزریق می شود.
این پمپ یک فیدر بسیار سریع است و با نسبت 250 به 1 تزریق می کند. به ازای هر 250 گالن آب که از موتور آب عبور می کند ، پمپ یک گالن محلول تزریق می کند. این میزان تزریق زیاد به این معنی است که مواد شیمیایی متداول، مانند کلر، باید به شدت رقیق شوند تا از تصفیه بیش از حد جلوگیری شود، و برخی از مواد شیمیایی بسیار غلیظ ، مانند Spectraguard ، فقط با این پمپ کار می کنند. این پمپ های تزریقی اغلب پمپ های “اندازه گیری” نیز نامیده می شوند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.