چربی گیر به روش CPI

سیستم چربی گیر cpi در مواردی که غلظت بالايي از چربی و روغن در پساب صنايع موجود باشد و مقادير آن از استانداردهاي تخليه به محيط زيست بالاتر باشد، به ناچار استفاده می گردد.
چربی و روغن در واحدهای هوادهی روی توده های لجن فعال مي چسبند وسبب كاهش عمل اکسیژن رسانی به میکروارگانیزم ها مي شوند. در نتیجه راندمان تصفیه پساب کاهش پیدا می کند.

روغن و چربی موجود در فاضلاب های صنعتی به سه شکل آزاد، امولسیون و محلول یافت می شود. روغن یکی از مشکل سازترین مواد موجود در فاضلاب برای فرایندهای استفاده مجدد یا همان استحصال پساب می باشد. وجود روغن در پساب می تواند مشکلات بسیار زیادی برای واحدهای غشایی نظیر MBR یا UF ایجاد کرده و عمر ممبرین ها را به شدت کاهش دهد. به همین دلیل لازم است تا روغن موجود در فاضلاب توسط فرایندهایی حذف شوند. یکی از این روش ها استفاده از CPI در حذف روغن می باشد.

روش CPI نیز همانند روش API جداسازی روغن آزاد با استفاده از نیروی ثقلی و اختلاف دانسیته می باشد که به منظور بهبود عملکرد و افزایش راندمان جداسازی از صفحات با زاویه 45 درجه استفاده می شود. جنس صفحات بسته به مشخصات فیزیکی و شیمیایی پساب ممکن است فلزی یا پلاستیکی باشند و معمولاً با توجه به PH پساب از مواد پوشش دهنده مقاوم در برابر خوردگی استفاده می‌شود. در واقع مهمترین نقش صفحات ایجاد فضای مناسب برای شکل‌گیری جریان آرام می‌باشد.

به منظور جداسازی روغن از فاضلاب، این سیستم مجهز به سطح‌ روب برای جمع‌آوری ذرات شناور شده و همچنین لجن روب برای جمع آوری لجن ته نشینی می باشد. نحوه عملکرد این واحدها ‌به این ترتیب است که با ورود فاضلاب از قسمت ورودی به علت سرعت کم جریان و قرارگرفتن جریان در مسیر صفحات موازی حالت آرام در جریان ایجاد می‌شود و در این حالت آرام چربی‌ها از فاضلاب جدا می‌شوند و ذرات معلق نیز از آن جدا می‌گردند.

این فرایند یکی از مراحل بالادستی در تصفیه فاضلاب های روغنی می باشد که طراحی و عملکرد صحیح آن می تواند تأثیر بسیار زیادی در عملکرد تصفیه خانه فاضلاب داشته باشد.

مزایای سیستم های CPI در برابر API

راندمان بالاتر در جداسازی روغن
سهولت در تخلیه لجن
کاهش مسافت ذرات روغن تا سطح آب

 

کاربرد در صنایع

پالایشگاه های نفت و گاز
صنایع پتروشیمی
صنایع فولاد
صنایع خودروسازی
صنایع غذایی
صنایع شیمیایی

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی سیستم های API با کارشناسان این شرکت تماس حاصل نمایید.

همچنین به منظور آگاهی بیشتر در خصوص سیستم های API به قسمت مقالات مراجعه فرمایید.

 

cpi سیستم چربی گیر فاضلاب

cpi سیستم چربی گیر فاضلاب

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.