پکیج تزریق مواد شیمیایی

جهت اضافه سازی مواد شیمیایی مختلف از قبیل مواد منعقد کننده، کمک منعقد کننده، اسید، قلیا، مواد ضد رسوب و ضد خوردگی، مواد ضد عفونی کننده و…. به آب یا فاضلاب در صنایع مختلف از پکیج تزریق مواد شیمیایی استفاده می شود. روش کار این دستگاه بدین ترتیب است که که ابتدا ماده شیمیایی مورد نظر به منظور محلول سازی در آب حل شده و در ادامه محلول توسط همزن با دور مناسب مخلوط می شود تا ماده شیمیایی کاملا در آب به شکل محلول همگنی  درآید. سپس محلول ممکن است به مخزن دیگری جهت تزریق منتقل شود و یا از همان مخزن تزریق صورت گیرد

اجزای تشکیل دهنده پکیج تزریق

مخزن آماده سازی/رقیق سازی محلول:  جنس این مخزن بسته به نوع محلول از جنس پلی اتیلن، استیل ضد زنگ، فولادی با پوشش اپوکسی می باشد. ظرفیت مخزن آماده سازی محلول دوز تزریق و مدت زمان ذخیره سازی تعیین می شود.

دوزینگ پمپ:  قادرند مقدار مشخصی از یک سیال را تزریق کنند. دبی (دوز تزریق) این پمپ ها قابل تنظیم بوده و با توجه به میزان فشار مورد نیاز ، عمل تزریق را انجام می دهند. انواع مختلف این پمپ ها عبارتند از: برقی (الکتروموتور) ، سلونوئیدی (الکترومغناطیسی) ، هیدرولیکی و یا پنوماتیکی می باشد.

میخلوط کننده : به منظور اختلاط همگن مواد شیمیایی  استفاده می شود. میکسر شامل الکتروموتور، گیربکس، کوپلینگ، شافت و پروانه می باشد. توان و دور الکتروموتور و گیربکس، طول شافت و قطر پروانه بر اساس نوع محلول و ویسکوزیته آن، ظرفیت مخزن آماده سازی تعیین می شود.

برد کنترل: به منظور کنترل پکیج و ازسال فرمان قطع و وصل به دوزینگ پمپ و میکسر از تابلو کنترل که ممکن است بصورت دستی و یا تمام اتوماتیک باشد استفاده می شود.

شاسی استقرار: به منظور قرار گیری و نصب تجهیزات پکیج از شاسی استقرار استفاده می شود. جنس این شاسی بسته به نوع محلول مورد استفاده و شرایط محل تزریق از جنس کربن استیل با پوشش اپوکسی و یا استنلس استیل می باشد.

ابزار دقیق: شامل ابزاری نظیر : انواع کنترلر ، نشاندهنده ، ترانسمیتر، رکوردر و… میباشند. این ابزار وظیفه اندازه گیری ، انتقال ، نمایش ، ثبت و کنترل پارامترهای مهم فیزیکی را بر عهده دارند.

شیرآلات : اطمینان، پس فشار مخزن و شیر نقطه تزریق

یکنواخت کننده جریان

سطح سنج مخزنی و سنسور پارمترهای آبی و پارگی دیافراگم

کالیبریشن پات

 

پمپ تزریق مواد شیمیایی : وظیفه این پمپ این است که مقدار مشخص از یک سیال را پمپاژ نمایند. پمپ تزریق معمولا در انواع پیستونی، پلانجری، دیافراگمی، هیدرولیک دیافراگمی و هیدرولیک دابل دیافراگمی وجود دارد. این پمپها برای انواع اسیدها، بازها و مواد شیمیایی، مواد ویسکوز و اسلاری ها مناسب هستند. قطعات و بخش های مختلف آن از قبیل واشر و شیر مکش و همچنین هد پمپ از مواد مقاوم از قبیل پی وی سی، پلی پروپلین، PVDF و استیل استنلس و PTFF ساخته می شود. دبی این پمپها قابل تنظیم است و با توجه به فشار خط ، عمل پمپاژ مواد شیمیایی انجام میشود. به طور معمول دبی این پمپ ها بین 1 لیتر در دقیقه تا  10 مترمکعب در دقیقه و فشار کاری بین ‌10 بار تا 2000 بار متغیر می باشد. میتوان آنها را به طور دستی و یا اتوماتیک بین صفر تا حداکثر مقدار خود تنظیم کرد .

 

مزایای استفاده از پکیج تزریق

  • طراحی دقیق و علمی بر اساس نوع فرآیند.
  • دوزینگ پمپ تزریق  با ظرفیت و فشار مناسب به همراه استرينر، لوله هاي مكش و دهش و کلیه لوله و اتصالات مورد نیاز به همراه سنسور سنجش مقدار محلول در مخزن.
  • سيستم سنجش Online مقدار محلول با قابلیت تنظیم مقدار تزریق به صورت اتوماتیک.
  • تابلو برق با کنترل کل پکیج به صورت اتوماتیک.
  • قیمت فوق العاده مناسب جهت رفاه حال کارفرمان و مدیران
  • شاسی استقرار از جنس کربن استیل با پوشش ضد خوردگی و یا استنلس استیل
  • استفاده از پلی اتیلن دوجداره در ساخت مخزن میکس مواد که علاوه بر استحکام بسیار بالا ، هیچگونه واکنشی با مواد اسیدی و قلیایی نشان نخواهد داد.

پکیج برای تزریق چه موادی بکار برده می شود؟

  • آمونیاک و اقدامات ضد خوردگی با تنظیم pH) ، هیدرازین (ضبط کننده اکسیژن) ، فسف اتدر جهت ایجاد مقاومت در برابر خوردگی با تنظیم pH ، گاز اکسیژن (اقدامات ضد خوردگی) ، سولفات آهن (در جهت ایجاد مقاومت در برابر خوردگی در کندانسور). مواد شیمیایی مهارکننده های آسفالتین و مهارکننده های موم
  • مواد شیمیایی تصفیه آب مانند مهارکننده های خوردگی یا فوم ، بیوسیدها
  • مواد شیمیایی کنترل کننده هیدرات مانند MEG، KHI/LDH یا متانول

کاربرد سیستم تزریق مواد شیمیایی

از مهم ترین کاربردها و دلایل استفاده و خرید پکیج تزریق مواد شیمیایی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تزریق مواد منعقد کننده برای لخته سازی ذرات معلق در آب در سیستم های کلاریفایر
  • جلوگیری از ایجاد رسوب در لوله و تاسیسات دیگ های بخار و مبدل های حرارتی
  • تصفیه آب و فاضلاب با تزریق کلر، سولفات آهن، کلرید آهن، کنترل اسیدیته و تزریق ضد رسوب و خوردگی، محافظت از خطوط لوله و بهینه سازی فرآیندها
  • تزریق مواد شیمیایی متعدد در صنایع غذایی
  • تزریق مواد گندزدایی در تصفیه خانه های بزرگ و کوچک آب و فاضلاب
  • تزریق مواد شیمیایی در خط تولید کارخانجات
  • استفاده از پکیج تزریق آنتی اسکالانت، پکیج تزریق سرچاهی، پکیج تزریق کاستیک سودا در پالایشگاه های نفت و گاز

 

انواع پکیج تزریق مواد شیمایی

  • پکیج ساده: صنایع غذایی ( ضد فوم و رسوب و …)
  • پکیج تزریق مواد شیمایی ضد انفجار
  • پکیج تزریق مواد شیمایی API-675
  • پکیج تزریق سرچاهی

انتخاب اندازه و نحوه تنظیم میزان تزریق

در هنگام خرید پمپ تزریق مواد شیمیایی نیاز است تا در موارد زیر اطلاعات کافی داشته باشید.

  1. میزان نرخ خروجی پمپ تزریق .
  2. میزان دوز (Doze) مواد شیمیایی لازم جهت تزریق به آب یا سیال.
  3. قدرت محلول مورد تزریق.

دستگاه تزریق مواد شیمیایی تولید شده توسط شرکت مهاب دارای تجهیزات اندازه گیری شدت جریان برق، دبی جریان سیال، سطح سیال درون مخزن و فشار درون پکیج  کنترل یا انتقال اطلاعات به سیستم کنترلی با امکان نصب در تمامی سطوح می باشد. البته بمنظور نصب این تجهیزات می بایست حتما بهنگام انعقاد قرارداد تولید پکیج موضوع یادآوری گردد. تجهیزاتی همچون نردبان در بیرون پکیج یا درون پکیج، مسیرھای دسترسی تعمیرات و نگھداری پکیج تزریق و روشنایی نیز بر اساس نیاز و درخواست مشتری قابل تامین می باشد. پمپ تزریق مواد شیمیایی به کار برده شده در پکیج تزریق مواد شیمیایی تولید شده در شرکت مهاب می تواند به صورت پیستونی، پلانجری، دیافراگمی، هیدرولیک دیافراگمی و هیدرولیک دابل دیافراگمی در نظر گرفته شود.

 

تماس با ما

  • گروه صنعتی مهاب با تکیه بر سرمایه های انسانی ، تجربه و تخصص ویژه خود، با رویکردی جهانی و با چشم انداز جهانی شدن آماده ارایه خدمات طراحی وساخت انواع پکیج تزریق مواد شیمیاییمیباشد. این سیستمها برای استفاده در صنایع نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی، انرژی و صنایع معدنی و صنایع شیمیایی در ظرفیت های گوناگون مورد استفاده قرار میگیرند. شرکت مهاب به عنوان سازنده تخصصی انواع مختلف دستگاه تزریق مواد شیمیایی با بیش از ده سال سابقه و تجربه طراحی، مهندسی و ساخت بیش از 130 پکیج برای پروژه های گوناگون واقع در خشکی و سکوهای نفتی، برای پروژه های درون و خارج کشور و با افتخار حضور در تمامی AVL های معتبر داخلی، گزینه نخست بسیاری از کارفرمایان می باشد.
  • جهت استعلام قیمت پکیج تزریق مواد شیمیایی می توانید با شماره های صفحه ارتباط با ما تماس بگیرید و بصورت رایگان از خدمات مشاوره کارشناسان مهاب بهره ببرید.
  • برای تشخیص نوع ماده شیمیایی که باعث کاهش درجه اسیدیته یا قلیایی سیال مورد نظر و یا تصفیه ، یا ته نشینی پساب خروجی از خط تولید خواهد شد، و نیزدر انتخاب شرکت سازنده یا فروشنده عمران سازان مهاب با بهترین کارشناسان شما را یاری خواهند نمود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.