فیلترهای خودشوینده تمام اتوماتیک

فیلترهای تمام اتوماتیک خودشوینده

از فیلترهای تمام اتوماتیک خودشوینده برای حذف ذرات معلق تا 10 میکرون و کاهش کدورت آب استفاده می‌شود. آب ورودی با فشار بین 3 تا 4 اتمسفر وارد این فیلتر شده و پس از عبور از یک استرینر به صورت جریان از خارج به داخل، وارد صافی‌ها می‌گردد. بدین ترتیب ذرات معلق از آب جدا می‌شوند.

هر زمان که  افت فشار بین جریان ورودی و خروجی از مقدار مقرر در سیستم کنترل فیلتر بیشتر شد، فرمان شستشو صادر شده و این کار همزمان با انجام عملیات فیلتراسیون می‌باشد. بدین ترتیب در فرآیند تصفیه خللی ایجاد نمی‌شود. در مقایسه با عملیات شستشوی معکوس در فیلترهای شنی، مقدار آب لازم برای شستشوی این نوع از فیلترها بسیار کم‌تر می‌باشد.

فیلتر تمام اتوماتیک خود شوینده

فیلتر تمام اتوماتیک خود شوینده

تجهیزات:

این فیلترها شامل یک محفظه، صفحه فیلتر ریز، اتصالات لازم برای ورود و خروج آب ، سوئیچ فشار، فشارسنج، شیرالکتریکی برای تخلیه، موتورالکتریکی، لوله جمع‌آوری گل‌ولای ، شافت، سیستم نمایشگر سطح بالا و پایین، PLC و پانل کنترلی می‌باشد.

 

نحوه عملکرد:‌

سیستم شستشوی فیلتر به صورت چرخان عمل می‌کند. بدین صورت که آب آلوده به بخش مرکزی سیستم وارد شده و پس از سرریز شدن از میان فیلتر عبور کرده و سپس از فیلتر خارج می‌گردد. ناخالصی‌ها بر روی سطح داخلی فیلتر ریز جمع می‌شوند و باعث ایجاد افت فشار می‌گردند. وقتی افت فشار به حد معینی که از قبل تعیین شده است برسد، فرمان اجرای عملیات شستشو از طریق سیستم کنترل صادر گردیده و دریچه شستشو به سمت یک خروجی آزاد باز می‌شود.

در نتیجۀ ایجاد شدن افت فشار، یک جریان برگشتی تولید می‌شود که گل و لای را از روی صفحه فیلتر جدا کرده و به بیرون هدایت می‌کند. آب شستشو توسط کلکتورها جمع‌آوری شده و از طریق سوراخ‌های موجود در موتور به بیرون ریخته می‌شود که این کار باعث چرخش کلکتور نیز می‌شود. از طرفی افت فشار در محفظه موتور، موجب حرکت محوری مجموعه کلکتور می‌شود. ترکیب این حرکت‌ها باعث می‌شود که کل صفحه فیلتر در هر سیکل تمیز شود.

مزایا:

فیلترهای تمام اتوماتیک خودشوینده دارای مزیت‌های فراوانی هستند از قبیل:

۱- کاهش قابل ملاحظه در مصرف انرژی

۲- کاهش قابل توجه دور ریز آب

۳- امکان فیلتراسیون آب‌هایی با آلودگی بالا و همچنین آب‌های خورنده

۴- تمام اتوماتیک بودن و عدم نیاز به اپراتور

۵- عدم نیاز به افزودن مواد شیمیایی یا تجهیزات جانبی برای انجام عملیات شستشوی معکوس

۶- نیاز به فضای کم جهت نصب شدن

۷- عدم نیاز به انجام کارهای ساختمانی

۸- توانایی حذف کامل ذرات تا قطر ۱۰ میکرومتر

۹- توانایی تامین جریان دائمی حتی در زمان انجام عملیات شستشو

۱۰- ایجاد افت فشار بسیار ناچیز

 

کاربرد در صنایع:

از فیلترهای خودشوینده به طور گسترده‌ای در صنعت متالوژی، برق، نفت، صنایع شیمیایی، تولید زغال سنگ، کشتی‌سازی، لاستیک، نساجی، چرم، کاغذسازی، صنایع دارویی و غذایی و نوشیدنی، کشاورزی، گلخانه‌ها ، و همچنین در هتل‌ها ، مجتمع‌های مسکونی، بیمارستان‌ها ، هواسازهای مرکزی، بویلرها و دیگ‌های بخار استفاده می‌شود.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.