اهمیت مواد ضد خوردگی در تصفیه آب

مواد ضد خوردگی نقش مهمی در مهندسی محافظت از فلزات و ساخت و ساز اقتصادی ملی دارند. اکسیژن و آلاینده هایی که به سیستم اضافه می شوند می توانند فعالیت میکروبی را افزایش دهند و در نتیجه تشکیل فیلم زیستی اثرات منفی مانند تشکیل لجن و پر کردن لوله ها و مبدل های حرارتی خوردگی در این تجهیزات تصفیه آب را سبب شود. لذا اهمیت استفاده از مواد ضد خوردگی همواره در سیستم های صنعتی تصفیه و باز چرخانی پساب احساس می گردد. همچنین بسیاری از خطوط لوله انتقال آب در نتیجه استفاده از چندین فلز مانند فولاد ضد زنگ، فولاد کربن، مس و آلومینیوم و در نتیجه شرایط بد اب امکان دارد که با خوردگی مواجه شوند.
موارد مهار کننده خوردگی گاها بر پایه فسفاتها یا فسفونات ها ساخته می شوند و محافظت از قطعات ضد زنگ و فولاد کربن در برابر خوردگی را بوجود می آوردند. غالباً به شركتها توصيه مي شود كه در لوله ها از آب نرم يا نمكي شده (سطح كلر پايين و نمك افزايش دهنده سختي) استفاده كنند. همچنین کنترل PH و افزایش PH آب در گردش به بازه 9.2 – 9.5 پیشنهاد می شود زیرا سرعت خوردگی روی فلز در این pH بسیار کم است.

برای سیستم های تصفیه آب صنعتی که اغلب برای مدت زمان طولانی کار می کنند ، ما به شرکت ها توصیه می کنیم که جریان آب کم اما مداوم را از طریق خطوط لوله حفظ کنند تا از خوردگی راکد جلوگیری کند. همچنین توصیه می کنیم فیلترهای جریان جزئی را برای حذف مواد معلق کوچک داخل لوله ها و محصولات خوردگی است، استفاده کنند. این فیلترها برای فیلتر کردن مداوم آب و سیستم های خنک کننده تأسیسات ساختمان و حذف ذرات آهن و لجن تولید شده اند. این فیلترها ترکیبی از فیلترهای آهنربایی و فیلترهای کیسه ای هستند که مستقیماً روی لوله اصلی برگشت قرار می گیرند.

مواد ضد خوردگی در تصفیه آب

مواد ضد خوردگی در تصفیه آب

لزوم استفاده از مواد ضد خوردگی در سیستم های بسته تصفیه آب

در سیستم های لوله کشی بسته خوردگی نیز ممکن است ایجاد شود. حتی اگر شرکت ها همیشه اطمینان حاصل کنند که از آب خالص به عنوان نقطه شروع استفاده می کنند و امکان اضافه شدن اکسیژن به سیستم وجود ندارد ، باز هم خوردگی می تواند در مکان های مختلف سیستم لوله کشی ایجاد شود. به این نوع خوردگی خوردگی بی هوازی گفته می شود. باکتریهای بی هوازی باعث کاهش برخی از مواد مانند سولفات می شوند و در نتیجه باعث خوردگی می شوند. فرآیندهای بی هوازی که باعث خوردگی می شوند در PH بین 7 تا 8 عملکرد بهینه خواهند داشت. مواد حاصل رسوب هیدروکسید آهن و سولفید آهن هستند.
تهویه مطبوع یک روش موثر برای محافظت و افزایش طول عمر تجهیزات حساس به دما و رطوبت است. در یک کارخانه تصفیه فاضلاب مرکزی، یک پوشش محافظ در برابر خوردگی اپوکسی برای محیط های دارای خوردگی بالا استفاده شده است. همچنین یک پوشش الکترونیکی پلیمری اپوکسی انعطاف پذیر برای کویل های مبرد آلومینیومی و کندانسور ، دامپرها و محافظ های فولادی گالوانیزه در نظر گرفته شده. یک پوشش پلی اورتان با مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش نیز با استفاده از اسپری روی کویل های روکش داده شد. برای دستگاه های الکتریکی در معرض خوردگی نیز از محفظه های فولاد ضد زنگ NEMA 4X استفاده می شود.

مواد ضد خوردگی در تصفیه آب

مواد ضد خوردگی در تصفیه آب

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.