پلی آلومینیوم کلراید در تصفیه آب و باز چرخانی پساب های صنعتی

اهمیت پلی آلومینیوم کلراید در تصفیه و باز چرخانی پساب های صنعتی

پلی آلومینیوم کلراید یکی از مواد شیمیایی است که امروزه در فرآیندهای انعقادی و لخته سازی پساب های صنعتی و غیر صنعتی مطرح می باشد. به طور کلی نمکهای فلزی غیرآلی مانند سولفات آلومینیوم (آلوم) ، سولفات آهن ، کلرید آهن و کلرو سولفات آهن به طور کلی در لخته سازی استفاده می شوند. در میان این منعقد کننده های غیر آلی ، نمک های آهن اغلب نسبت به نمک های آلومینیوم کارآیی بیشتری دارند. در سالهای اخیر ، افزایش استفاده از فرمهای پلیمریزه منعقد کننده های فلزی افزایش یافته اس مانند کلرید پلی آلومینیوم کلراید (که به (PAC) معروف می باشد.)
پلی آلومینیوم کلراید در اروپا ، ژاپن و آمریکای شمالی به دلیل کاهش در هزینه و در دسترس بودن گسترده تردر تصفیه آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند. ادعا می شود که چنین محصولاتی نسبت به محصولات معمولی دارای مزیت بیشتری هستند که برخی از مهم ترین مزایای آن عبارتند از :
• مواد منعقد کننده با قابلیت حذف بالاتر ذرات معلق و یا مواد آلی
• مصرف قلیایی کمتر و تولید لجن کمتر

پلی آلومینیوم کلراید در تصفیه آب و باز چرخانی پساب های صنعتی

پلی آلومینیوم کلراید در تصفیه آب و باز چرخانی پساب های صنعتی

در یکی از آزمایشگاه های تخصصی تصفیه آب در کشور مالزی اثر سه ماده منعقد کننده ، یعنی سولفات آلومینیوم (آلوم) ، کلرید فریک و کلرید پلی آلومینیوم (PAC) ، با کمک پلی آکریل آمید آنیونی برای تصفیه پساب خودرو از نظر COD ، فلزات سنگین TS Sand حذف (Fe ، Zn و Ni). مورد آزمایش قرار گرفت . در این تحقیق آزمایشگاهی تصفیه فاضلاب خودرو با استفاده از PAC ، FeCl3 و آلوم همراه با پلی اکریل آمید آنیونی حذف COD ، TSS و فلزات سنگین مورد بررسی قرار گرفت. نتایج بدست امده نشان داد که به طور کلی ، PAC به عنوان موثرترین منعقد کننده در میان سه ماده منعقد کننده استفاده شده و انتخاب شده است. در شرایط آزمایش بهینه تعریف شده (دوز انعقادی: 70 میلی گرم در لیتر ، دوز کمک انعقادی: 2 میلی گرم در لیتر و pH 7) ، ۷۰ درصد از COD و ۹۸ درصد از TSS بوسیله پلی آلومینیوم کلراید از پساب حذف شده است. برای FeCl3 و آلوم ، حداکثر حذف COD به ترتیب 64٪ و 54٪ بود ، در حالی که حذف TSS به ترتیب ۹۱ و ۹۴ درصد گزارش شده است. حذف فلزات سنگین با استفاده از PAC همچنین نتایج بهتری را نشان داد که در آن 98٪ آهن ، 83٪ روی حذف شده و 63٪ نیکل در شرایط مطلوب حذف شد. به طور کلی ، علاوه بر این مزایا می توان گفت که پلی آلومینیوم کلراید یک پلیمر آنیونی است که به بهبود عملکرد تصفیه کمک میکند. این مقایسه نشان داد که استفاده از PAC به کمک پلی آکریل آمید آنیونی کمک می کند تا حذف بالاتری برای COD ، TSS و فلزات سنگین در مقایسه با FeCl3 و آلوم برای تصفیه فاضلاب خودروها انجام گردد.

پلی آلومینیوم کلراید در تصفیه آب و باز چرخانی پساب های صنعتی

پلی آلومینیوم کلراید در تصفیه آب و باز چرخانی پساب های صنعتی

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.