لوله و اتصالات دارویی

Sanitary Tube and Fittings Pharmaceutical

شرکت عمران سازان مهاب یکی از تامین کنندگان اصلی لوله و اتصالات استنلس استیل SS316L برای پروژه های دارویی، غذایی و آرایشی-بهداشتی در سیستم تولید آب دارویی، مخازن ذخیره آب دارویی و سیستم توزیع آب دارویی می باشد. این شرکت تاکنون نسبت به تامین لوله و اتصالات با طراحی هایژنیک از شرکت های اروپایی و آسیای شرقی مانند Dockweiler آلمان ، Aerre inox ایتالیا و Watersafe کانادا اقدام نموده است که مطابق الزامات GMP و استاندارد ASME BPE SF1/SF4 بطور مکانیکال پولیش یا الکتروپولیش برای کاربردهای تزریقی و خوراکی ساخته می شوند.

لوله و اتصالات دارویی بخاطر آنکه از استنلس استیل گرید SS316L ساخته می شوند دارای خواص ضد خوردگی بوده و علاوه بر مقاومت بسیار بالا در برابر مواد شیمیایی، بخاطر صیقلی بودن سطوح آنها امکان تجمع میکروارگانیسم ها و در نتیجه تشکیل بیوفیلم به حداقل ممکن می رسد.

درجه زبری لوله و اتصالات دارویی با توجه به نوع کاربرد کمتر از 0.8 میکرون و یا کمتر از 0.4 میکرون می باشد. شایان ذکر است که ماکزیمم درجه زبری متوسط (Ra max) مطابق استاندارد ASME BPE SF1 برابر 0.51µm بوده و نیز این مقدار مطابق استاندارد ASME BPE SF4 برابر 0.38µm می باشد که برای فرایندهای تزریقی و بیوتکنولوژی کاملا مناسب است.

اتصالات دارویی انواع بسیار متفاوتی داشته که همگی به دو صورت کانکشن کلمپی (Tri-Clamp Connection) و جوشی (Butt Weld Connection) ساخته می شوند. لوله و اتصالات دارویی برای داشتن حداکثر استحکام مکانیکی و مقاومت شیمیایی در برابر خوردگی، از عناصری همچون کروم، نیکل و مولیبدن تشکیل شده و درصد ناچیزی از کربن در متریال آنها دیده می شود.

شرکت عمران سازان مهاب به منظور تهیه مستندات احراز کیفیت (Qualification Documents)، توجه ویژه ای به سرتیفیکیت لوله و اتصالات دارویی داشته و اسناد مربوط به آنالیز متریال (Material Testing) و درجه زبری (Surface Roughness Testing) را به همراه لوله و اتصالات دارویی – غذایی بکار رفته در پروژه های خود، ارائه می دهد.

دانلود کاتالوگ ها