دستگاه تقطیر دارویی

Pharmaceutical Distiller

با توجه به اهمیت دستگاه تقطیر در فرایندهای تزریقی، شرکت عمران سازان مهاب قادر است مطابق الزامات GMP و استاندارد آب دارویی USP WFI این دستگاه کریتیکال را از کمپانی های پیشتاز همچون BWT آلمان، Stilmas ایتالیا، Bram cor ایتالیا، Pharmalab هند و Rotech چین تامین نماید. ظرفیت این دستگاه از 500 لیتر تا 300۰ لیتر در ساعت متغیر می باشد.

تکنولوژی دستگاه های تقطیر مشابه دستگاه مولد بخار تمیز (Pure Steam Generator – PSG) بوده با این تفاوت که پس از تهیه بخار تمیز (Pure Steam/Clean Steam) توسط خنک سازی کندانسور، دمای بخار آب تا 65 الی 85 درجه سانتی گراد کاهش یافته و آب داغ در مخزن آب دارویی WFI ذخیره می گردد.

آب ورودی به دستگاه تقطیر WFI باید حداقل گرید آب قابل شرب (Drinking Water) را داشته که اکیداً توصیه می گردد برای کارایی بهتر دستگاه و نیز افزایش طول عمر آن و کاهش استهلاک دستگاه، آب ورودی به آن گرید آب خالص PW را داشته باشد.

این دستگاه براحتی می تواند علاوه بر حذف املاح محلول در آب (TDS) و از بین بردن میکروارگانیسم ها، اندوتوکسین (Endotoxin) را نیز از آب تولیدی حذف نماید تا بتوان از آن در فراورده های تزریقی (Water for Injection – WFI) از جمله سرم سازی و واکسن سازی استفاده نمود. اگرچه امروزه توسط فارماکوپه آمریکا USP و حتی فارماکوپه اروپا EP استحصال آب قابل تزریق WFI توسط سایر روش ها از جمله الکترودیونایزر دارویی (Sanitary EDI) مورد قبول واقع شده اما مطمئن ترین و کم ریسک ترین روش برای این منظور استفاده از دستگاه تقطیر می باشد.

دستگاه تقطیر در انواع مختلف بصورت تک ستونه یا چند ستونه ساخته می شوند که برای خالص سازی بهتر معمولاً از چند مرحله تقطیر بطور چند ستونه استفاده می گردد. گرمایش آب ورودی برای تبخیر از بخار تامین شده و سپس سرمایش مجدد بخار تولیدی توسط آب چیلر و نیز توسط آب ورودی (به منظور پیش گرمایش آب خوراک دستگاه و در نتیجه افزایش راندمان دستگاه تقطیر) صورت می پذیرد.

تمامی تجهیزات بکار رفته در دستگاه تقطیر دارویی، از جمله شیرآلات، ابزاردقیق و آنالایزر از نوع هایژنیک (Sanitary) بوده و بنا به درخواست کارفرما بر اساس مشخصات نیازمندی کاربر (URS) علاوه بر سنسور کنداکتیویته متر، این دستگاه می تواند دارای TOCسنج آنلاین نیز باشد.

دانلود کاتالوگ ها